5

SaLaH SaPe????

ni adalah gambaran sejibik cam kesni..serius...cayolah cakap den

salam....haaaa....mesti korang tertanya-tanyakan apasal pulak orang letak gambarnikan??....apa kes letak gambarni...haa...ok2....citerni hampir melibatkan kematian dak upsi..jeng3...biar betul???..lagi teruk dari H1N1...hehe...ok2...x nak mengarut lebih2...kita tengok apa citer sebenar kalini ek...

wokeh....pada puasa yang ke3....dah lamatu...(kena faham ea orang very buzy da muzy)..hehe...orang adalah kelas kat taman bernamkan....sooo...nak g kelas tu..paham2la...bas bukannya banyak...sebijikje pun...soo...sape lambat..tata...sooo...orangpun tengok jam dah nak kul 10.30..dalam hati cakap...kena naik basni..kelas kul 11...

sooo...orangpun(ditemani zai) jalanlah dengan penuh sopan menuju ke bas yang paling hujungtu...soo....timetu..orang tengok bastu dah full..orangpun xdela terkejut beruk sangat bila kena berdiri di tepian tangga bas..tu normallatu...dah menjadi lumrah kehidupan..ahakz...

time orang berdiri kat tangga bastu..confirm2lakan maksudnya dah penuh..dah x leh sumbat...tiba2 datangla sekumpulan pompuan2 yang nak masuk gak dalam bastu..dia kata..suhla orang kat belakangtu belakang lagi..timetu dah punya padat giler sih timetu...memang dah x leh nak ke belakang lagi....soo..akhirnya..jadilah adegan cam dalam gambartu...

1st-1st rasa cam xpelahkan...rasa sardin sekejapje...yang paling x tahan...pergh...pak cik bastu x tutup pintu....sebijik cam gambar kat atastu...cuma bas atastu lawa ckitje dari bas UPSI...haa....serius...x caya??...memang pak ciktu x tutup pintu...dia cakap..pintutu rosak...memag rosakpun...duk bunyi ceng2...(menyampah aku)..hehe


tiba2..dengarlah salah sorang dak pompuan yang baru masuk tadi tanya...pak cik...nape x tutup pintu...pak ciktu cakap pintu rosak..sape suh awak berdiri kat tanggatu...pergh...cakap camtu...seolah2 nak salahkan student yang berdiri kat ctu...padahal dah penuhtu jalanjela....boleh lagi dia bagi student masuk dalam bas yang pintu dia dah rosak...pergh...

bastu memang selamba badakla dia jalanje...x kisahpun student penuh cam apa...serius..ni bas penuh lagi padat pertama yang kita pernah naik kat UPSItu....korang gerak ckitje dapat rasa anggota badan manusia..gerak cni terlanggar..gerak sana terlanggar...kira korang kena statikla senang...1st time naik bas bepeluh-peluh....haih...

ok2..sambung citer...pak ciktu dah tau yang bastu penuh sesardinnya...dia bukan nak bawak pelan2...dia pecut cam tengah bawak keta michael schumachertu....timetu..serius..takut wei...bukan apa...kalau tercampak camne..nasibla orang duk atas ckit...yang problemtu kat dak2 pompuan yang betul2 kat tangga cam gambartu wei...

siap dorang peluk erat giler....takut tercampak...nanti tercampak x sempat raya pulakkan...siap ada abangtu(duk atas ckit)...cakap...sesungguhnya ni adalah puasa ke3 korang yang terakhir kat dak2 pompuantu...pergh...terus meleleh air mata(dorangla...bukan kita)..**kita maintain cool beb..ahakz...dahla berpeluh satu hal...nangis lagi??....aduh...**ehem..sebenarnya...akak2tu xde la nangis..dia cakap camni...pak cik...saya x nak mati pak cik...saya nak raya..hehe


**pas daktu cakap camtu...pak ciktu pelankanla bas dia...hello..haram dia nak pelankan..dia pecut lagi adalah...(cam memang nak suh daktu tergolekje)..hehe

soo..kitorangpun sampai dengan selamatnya lah kat taman bernamtu..tapi..persoalannya kat cni...mana boleh pak cik bastu wat camtu...sape yang salah kat cni sebenarnya??
**pak cik bas yang kejamtu??
**dak pompuan yang dah tau dah penuh nak naik gak w/pun dah tau penuh??
**pihak UPSI yang x prihatin sediakan sebijik basje tuk ke taman bernam


korang rasa salah sape???

5 korang POT PET:

banana g0ld said...[Reply comment dia please]

hehehe
mcm penglamn ak..
ke mmg ak ko mksudkn?
hahhaha
tp ak dri tmn bernam ke kampus...
yng mnggi b4 cuti
mmg truk gak la rs...
mn leg tnggu bas lain
sbb penat la
dah la pns
he3x

Anonymous said...[Reply comment dia please]

sbenornye...

dua - dua slh...sepatutnyer, selaku mahasiswa..biler bas dah penuh, kita x ptt sumbat dah. kne tungu untuk next round.

tapi salah pakcik tuh juga...apa kesnyer biler lihat bas dah penuh x nak jalan...

ini sebenarnya masalah yang dihadapi upsi...biler lihat bas penuh, masa suntuk, mahasiswa nek jer...kisah per...

pakcik driver, lay sumbat lagi...biarlar mrk nek, jimat skit minyak...kisah per...

masng - masng taw itu adalah satu masalah, upsi pernah ambik kisah???

mahasiswa sendiri pernah kah peduli???

driver mahukah pikiak utk mahasiswa???

so...itulah hasilnya...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

suzi..tu bukan pengalaman ko..pengalaman org ea..hehe..(tapi confirm semua ada pengalaman camtu..cuma timetu memang dia x tutup pintutu wat cuaktu)


anonymous..thanx bg pendapat...herm....payah gak bendani...huhu...

ismiaisha said...[Reply comment dia please]

emm..

yup~
sume kali bersalah..
tapi salah stdnt tu krg sket..
sbb kekangan masa dan bus..
so, yg lebih salahnya,
upsi dan pakcik bus...
hehehehehe~
=P

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

ct..setuju2..kita sependapat..hehe

betul3...hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top