34

CONTEST MERIAHNYA CALL MASA HARI RAYA

Ok, entri kali ni saya memang perlukan komen dari anda semua, sebab masuk tuk 1 contest ni.



Antara pengalaman sebelum raya yang memang sampai sekarang orang ingatlah, merupakan pengalaman ini. =)

Masa tu tahun 2006 kot. Macam biasalah, malam tu dengar pengumuman raya oleh mamat nih. Hehe.

Dengan itu, dimumkan bahawa esok raya.

Entah macam mana tah, sepatutnya kitorang dulu, kalau esok nak raya, sepatutnya pagi tu dah start masak. Tiba2 entah macam mana entah  boleh tahun tu semua buat dek. Makanya, malam tu malam paling havoc. Dah patutnya malam tu sepatutnya hampir semua dah siap, ini tidak. Baru nak masak malam tu, alamatnya……paham2 sendiri lah.

Malamtu, nenek atau panggilan mak yang kitorang 6 adik beradik panggil cakap:

Mak, “Malam ni semua kena tolong masak, xde sape boleh tido!"

Dalam hati balas, “Esok nak raya, x kan malam ni x tido??”

Malam tu nak tau apa terjadi??

Pukul 3 baru tido kot. Tapi adakah masakan semua siap?? Mestilah x!! Hahaha. Bagus betul anak2 dara encik Ahmad Nazri ni. Ngeh3.

Dalam pukul 4 tu, mak a.k.a nenek cakap kat mama.

Mak @ Nenek, “ Noi, mak nak tido jap, pukul 5 kejut mak, mak nak sambung balik masak”.

Mama balas, “ Mak pegilah tido, noi boleh buat sorang2 ni”. Sebab mama tido pukul 12 dia bangun balik pukul 4.

Gigih betul nenek ku sorang tu masak tuk raya. Hehe.

Tiba2, mama tertido balik kot. Mak a.k.a nenek sedar sendiri, tengok2 jam dah pukul 6.20 pagi.

Bila dah tau dah pukul 6.20. Nak tau apa berlaku??

Mak a.k.a nenek, “Bangun, bangun (jerit suruh 1 rumah bangun), xde sape boleh tido, bangunnnnnnn!! Noi bukan nak kejut mak, skang da x sempat  nak masak. Bangunnnn!!"

First time oh nenek jadi garang giler. Keluar gigi taring timetu, uuu...takut2.

Kitorang yang terjaga dengar jeritan nenek, cepat2 sembahnyang subuh pastu tolong nenek masak. Pukul 12 tengah hari kot baru siap.

Siap ada orang datang pagi tu, kitorang x siap masak lagi. Erkk..(-_-).

Esok pagi masa g beraya, ramai bertanya, “aik, nampak ngantuk je ni, tido lewat sebab memasakke??”

Dalam hati nak je cakap, “aaahhhh..”

Kesimpulannya, jangan masak last minute. Sampai skang tertanya pasai pe ek agaknya kitorang x masak pagitu??


boleh buat dekkkk?? hehehe..
-kena mandrem apa???-

tarikh tutup: 8/9/2010

image signature

34 korang POT PET:

Adha said...[Reply comment dia please]

wah mesti meriahkan time tu..walaupun penat ngantuk tapi kemeriahan syawal tu adha tgk@baca ade..kirim salam kat nenek tu yee hehe..good luck contest tu =)

hasrul hassan said...[Reply comment dia please]

citer raya tahun lepas ehh?

Propito,com said...[Reply comment dia please]

good luck, kumpul komen banyak2. mane tau menang.. hehe...

kecian orang yang datang pagi tu tak dapat makan ke sebab tak masak, haha

Almy said...[Reply comment dia please]

OOOOOO...kalau raya cepat jer...camat raya raya..

amirah said...[Reply comment dia please]

ainaaaaaa aku xpegaang buku lagikkk!

apik pehe said...[Reply comment dia please]

wahhh..meriahnyer raya..

Mat Ganu said...[Reply comment dia please]

hbs pg solat raye tak??? hehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

Adha: haah, meriah sgt..hehe..okeh, akan dikirim salam...thanx..=)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

hasrul hassan: xde lah, tahun 2006 x silap..hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

propito.com: okeh, ni misi mengumpul komen la ni...hehe...

dapatlah rasa jugak..xdelah smpi x dpt makan lgsung..hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

Almy: hehe...raya mst cepat..hehe...selamat hari raya..=)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

mira: kita pun x pgg buku lagikkkk...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

apik pehe: raya kalau x meriah x best....hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

Mat Ganu: balik pas solat sambung masak lagi..hehehe

nurdani said...[Reply comment dia please]

all the best untuk contest tu.
boleh pulak buat dek ye?haha.raya! raya!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

nurdani: tula..boleh pulak buat dek..hehe...raya! raya!

Hami Asraff هامي أشرف ™ said...[Reply comment dia please]

Selamat hari raya :)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Hami: Selamat hari raya jugak hami..=)

Notami said...[Reply comment dia please]

salam..waa..nice story! sronok notami baca..msti havoc kan time tu!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

notami: mau x havoc bila masakan x siap pagi raya..hehehe..thanx..=)

LiFe KaMi said...[Reply comment dia please]

Memang betul meriah ni..good luck.. Selamat Hari raya Aina..

Dark Half said...[Reply comment dia please]

keke...klakar je.korang masak ape la smpai berjam2 tu? msti sempoy lauk pauk tu

Selamat Hari Raya Aina
1st time lepak blog ni :)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ life kami: hehe..memang meriahpun...thanx..=)

selamat hari raya..=)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Dark half: masak macam2....hehe..

selamat hari raya jugak..=)

qistynacorner said...[Reply comment dia please]

hahaha, lawak2 bleh wat derk jer hek... :)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ qystinacorner: hehe,,tau xpe...

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

hahahaha.. akibat tangguh kerja.. kelam kelibut jadinya... :D

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@solihin zubir: haha...tau xpe..tapi bukan sbb tangguh ea...kitorang pun x tau nape ehhh...=p

BUJANG SUSAH said...[Reply comment dia please]

Salam aidil fitri..

kim salam kat mak eh.. tanya mak nak ngorat anak dia leh x? hehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ bujang susah: lambat komen daaa..hehehe...amboi..mahu ngorat anak dia yang mana 1?? hehehe...

BUJANG SUSAH said...[Reply comment dia please]

Nak ngorat anak dia yg buat blog ni ler.. hehhe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ bujang susah: erkk..berterus terangnya..hehehe...pi gtau cikgu norsiah lekas...haha

BUJANG SUSAH said...[Reply comment dia please]

huh.. tolong ler bgtau kat dia.. plzzz... hehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

haha..=D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top