24

Patut BEG PEREMPUAN BERAT


Hari jumaat lepas, ingat nak balik kampung. Last2 tengok “alamak, ada assignment kena hantar”. So, terpaksa balik hari sabtu. Tapi orang bukan nak cerita pasal tu kali ni. Cuma apa yang orang perasanlah, masa naik bas tu, perempuan begnya besar gedabak. Yang lelakinya, alahai, cam x bawak balik apa2 je.

Majoriti budak UPSI yang balik aritu lelakinya bawak beg belakang je. Aik, macam bawak balik laptop je bang. Kadang2 tertanya2 apa bendalah yang perempuan bawak lebih dari lelaki yang menyebabkan beg perempuan selalu berlebihan + berat giler.

Memang jelez sangat dengan kaum adam yang bawak balik beg seciputje. Maka, dengan penuh tanda tanya, saya pun menyenaraikan barang2 lebihan kaum wanita yang menyebabkan beg kaum wanita semestinya lebih berat dari kaum adam!

Barang yang perempuan mesti bawak:

a)Baju kecik
b)Baju besar
c)Tudung
d)Barang make up
e)Barang mandi(pencuci muka)
f)Laptop
g)Barang2 kecantikan

Ada lagi ke yang saya perlu tambah kat list ni??


Teringat masa cuti raya masa zaman matriks dulu, bila mama datang ambik kat Kolej Matrikulasi Johor, bila mama tengok saya bawak balik beg. Nak tau apa mama cakap?

Mama, “Ko ni bawak barang balik macam nak pergi haji je. Orang pergi haji pun x bawak balik barang macam ni”

Saya balas, “ Ala, orang exam naik raya nanti”

Mama cakap, “ Ko x baca semua buku ko bawak balik, bayar duit tol tuk mama. Wat berat keta je”

Saya balas, “Nanti orang baca punya”

Adakah si farah aina itu baca semua buku yang di bawa baliknya? Mestilah tidak, tapi, jangan lupa, saya selalu baca kulit depan buku ya. Itu wajib. Ngeh3.

p/s: ada cadangan x macam mana nak kurangkan bawak beg berat2??

NOTA KAKI: jangan cakap xyah bawak baju kecik yeee..(-_-)

image signature

24 korang POT PET:

ain fathihah said...[Reply comment dia please]

beg aku hari tu berat macam batu. pergh. mengah nk usung beg tu. haha aku pun xtau apa yg ada.

Amiey said...[Reply comment dia please]

hahahaha... klakaw lah p0st aina..
tapi that's the true ab0ut gurls..
gurls = a l0t 0f h0t stuff!~
kah kah kah..
hurm.. aina.. mang dah tak ley nak kurangkan dah bwk beg berat.. we have t00.. c0z, semua tu brg2 penting kite kan..
unless lah kal0 brg2 kite semua tuh mang dah ada and tersedia kat umah..
hehehehehe.. t0l tak?

Sophia Rani said...[Reply comment dia please]

haha.. betul2... kalu perempuan mesti beg besar.. kalau balik raya, dengan biskut raya la, kerepek laa.. konon2 beli utk mak.. hehe

amira said...[Reply comment dia please]

kalau boleh nak bawa diri je.. tapi laptop dah macam wajib... selain yang kecik2 tu.. ngeh~~

dark r0se said...[Reply comment dia please]

samo la~ ado dak tu baldi3 pown dy bawak balik~ atoii aii~ cam dak sem 1 lak~ cam tak ley nak simpan kat store~ waka3~ ea3!!! hihi:D camat ary rye faina~;)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

ain: hahaha..tu lah..tau xpe..berat giler kot beg..haha

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

amiey: haha, thanx..=)
betul2, kalau semua ada kat umah dh tersedia xpe..ni alahai...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

sophia rani: haha, bajet cam beli tuk mak la eh?? haha..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

amira: yang keciktu wajib..kalau x bawak nak pinjam sape punya??hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

dark rose: hahaha..siap bawak baldi x leh blah lah kalau camtu...selamat hari raya jugak.=)

apik pehe said...[Reply comment dia please]

xnak la komen..semua ppuan..segan eden..hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

apik pehe: haha..relaxlah..haha...

Azmi said...[Reply comment dia please]

erm...
xperlu la kot bwk balik semua buku..
bawak yg perlu n urgent utk dihantar..
baju pulak...bwk yg nak pakai jer...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Azmi: pompuan dia rasa semua penting..hehe...dengan, baju yang dia rasa nak pakai banyakkkk kot...hehe

cik tomyam said...[Reply comment dia please]

haha.
tak payah bawak buku.
siapkan nota kecil awal2.:)

barang mandi pon x payah.
pinjam mak bapak punya je.
kah2

ASaDa RyutaRo said...[Reply comment dia please]

entah apa je la nk d bawak byk2. macam la kat rumah dah takde baju langsung. barang2 mandi tu, kat rumah kan dah ada.. isk2..

ingat lg masa nk ke egypt dlu, bawak 1 beg kecik je. bila sampai airport, terkejut nengok member2 lain bawak sampai 3-4 beg besar. uhh!

black_mel said...[Reply comment dia please]

haha..setuju....tp nk bt mcm mana..mmg dh mcm tu sikap ppuan..xpe..xsalah pun..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ cik tomyam: kalau sempat dia buat nota kecik..kalau x..pinjam mak bapak?? hahaha...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

asada: baju kat umah dengan baju yang bawak lain tau...waaa, hebat asada..bawak beg kecik..lupa, asada laki..x faham nape pompuan slalu bawak beg banyak2...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

black_mel: memang x salahpun..cuma terpaksalah, nak x nak..bawak berat...hehe

HaNTwO said...[Reply comment dia please]

baju kecik tu pemende???

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

hantwO: ala, yg saiz dia kecik..ngee..=D

.s.o.f.i.a. said...[Reply comment dia please]

ha ha..... setuju!!! me dulu time dok asrama sampai senget2 bawak beg kiri kanan tangan.... tapi dah tua nie dah pandai bajet, beg kecik2 jer......

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@sofia: wahhh, hebat lah sofia dapat bajet2..orang dah bajet pun berat gak...huhu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top