42

SeLiPar JamBan? Bukan untuk diPAKAI di dalam bilik!

Rumah sewa ku, diduduki oleh 12 orang yang perangainya semuanya pelbagai ragam. Saya juga ada ragam saya. Tapi, ada seorang budak penghuni rumah ini yang saya x berapa berkenan dengan tabiatnya. Apa tabiatnya itu? Suka pakai selipar tandas. Eh, memang x salah, lagi2 kalau memang nak masuk bilik air, pakailah selipartu. Tapi, apa yang salahnya?

kalau nak pakai selipar ni pun boleh, tapi bukan selipar jamban!


Situasi 1:

Bilik sudah disapu bersih, sudah mop lagi. Mungkin dia x tau kot biliktu sudah dimop. Balik dari kampung, pakai selipar jamban masuk bilik ke hulu ke hilir. Aik, kamu tau x bilik ni orang nak pakai untuk solat? Masuk ke hulu ke hilir pakai selipar jamban kalau pakai selipar khusus untuk bilik x pe jugak. Kalau boleh, pakai yang berbulu2 penuh biar sapu sekali habuk2 dalam bilik ini. Mak mertua tengok confirm bagi jelingan maut punya!
haa, kasi sapu habis semua habuk!

Situasi 2:

Bilik air atas penuhlah, aduh. Aku nak g tandas ni. Haaa, bilik air bawah ada. Makanya minah ni pun pergilah melepaskan hajatnya, kecik atau besar saya x tau. Nak pergi bilik air bawah x pelah. Pergi je lah, yang nak pakai selipar jamban siap pakai bawak turun bawah apa hal pulak? Turun tangga, jalan ke hulu hilir ke bawah pakai selipar jamban. Kenapa kak? Takut kaki kotor ea?

Sori kalau saya agak geram dengan budak rumah saya. Faham2 lah selipar jamban bukannya bersih. Kalau kata ada serpihan2 bilik air melekat, pas2 dibawak ke hulu hilir, bukan awak lagi kotorkan rumahke? X tau lah kalau kamu jenis perempuan yang mengutamakan  kekotoran kebersihan.

Nota kaki: Selipar jamban yang dipakai bukan miliknya. Dia xde selipar langsung.

image signature

42 korang POT PET:

Daffien88 said...[Reply comment dia please]

haha..lawak la plak housemate hang sorang ni..kena bg kaunseling secara ramai2 ni..baru dia sedar..tao tak

amira said...[Reply comment dia please]

toce je dia...susah nanti melarat perangai tu

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Daffien88: masalahnya dia jenis perempuan x boleh tegur ckit..ingat dia je betul..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

mira: xpe2, nanti suh kawan sorang tu sound2..hehe

✿....rossa alina....✿ said...[Reply comment dia please]

waahh..marah sungguh ni..pe kate tegur dier je..tnye dier,"ko jln2 dlm umah ni pakai seliper tu,seliper tu bersih ke??"kalo berani,tnye la..kalo xtnye,nnti kamu was2 nk solat..bila da was2,kang xsah plak solat tu nti..tanye jugak k..beranikan diri tu.. :)

hiro said...[Reply comment dia please]

beli laa yg tkus tu..x geli ke?

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ rossa alina: thanx 4 da advice..nnt org try k?? =)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

xpe...asal bukan selipar jamban...hehehe

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

ahahaha.. beliau addict dgn selipar jamban kowt..

Roxy zai said...[Reply comment dia please]

perghhhhhh~~...pi tarik sikit telinga dia tuh..haish!!

ain fathihah said...[Reply comment dia please]

siapakah beliau?

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Solihin Zubir: hiopotesisi yang bagus!!
haha..=D

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Roxy Zai: kalau adik sudah lama tarik kasi piat lagi...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ ain fathihah: sudah tahukan???

ajim said...[Reply comment dia please]

potong la selipar 'jamban' tuh. bila da separuh..confirm die tak pakai pnya. (:

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ ajim: cadangan yg bernas! tapi xkan nak potong selipar jamban org?

Zaer!! said...[Reply comment dia please]

Halamak! camne ni..Situasi 1 tu boleh la terima alasan.yela,munkin die lupe yang mop tu da di mop kan..situasi 2..hurmm...no komen..ragam manusia..;-)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Zaer: ragam pelbagai yg memeningkan kepala..thanx 4 comment..=)

nur husna said...[Reply comment dia please]

a'a kan. suda slpar jamban bwak kesna ksni. haha. org nk solat dlm blik 2. kang xsah la kan?? aduhh.mcm2 org ye

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ nur husna: tu lah pasal...masalah betul bila org perangai x senonoh..eee...geram2...

raxm raxis said...[Reply comment dia please]

tulih kat pintu blk...
'selipar jamban is not allowed'

:)

BUJANG SUSAH said...[Reply comment dia please]

najis tu..

apple hijau said...[Reply comment dia please]

pakat ramai ramai sorok kan selipas jamban memasing. jgn kasi dia nampak!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ raxm maxis: hey, good idea!! setuju2...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Bujang susah: tu la pasal...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ apple hijau: herm, nnt org try..=D

nosembilanbelas said...[Reply comment dia please]

eeeeeeeeeee. kena sound tue

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ nosembilanbelas: memang kena sound!

CERITA LEBAT said...[Reply comment dia please]

hahahah..gambar tikus tu sangat cool syial.

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ CERITA LEBAT: hehe..=D

amirah said...[Reply comment dia please]

aku rasa bukan aku...hahaha

eMMe said...[Reply comment dia please]

hai....fara aina, kalo akak sound je...mane leh tgk je...tapi tu la, kene ckp lek lok la kat kawan tu, biar dia faham...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Amirah: semestinya bukan kamu..hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Emme: Kak emme, ermm.. tu la.. nak kena sound dia kena cakap lembut2..takut nnt ada prgaduhan plk brlaku...

ismiaisha said...[Reply comment dia please]

aina..dia xbce ke ko pnya blog?
hihi~
mcm nk tau je sapa..
apa kte ko tgur je ckap jgn pkai selipar jmbn kuar jmbn..
dh nama pun selipar jamban,kena duduk dalam jamban..huhu~

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ ct: sebab dia x baca lah kita blh tulis camni...hehehehe..susahlah nak tegur itu org...

rara HAHA said...[Reply comment dia please]

yg first geli kott ;)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ rara HAHA: tau xpe...

Miss Fairladyjim said...[Reply comment dia please]

huuhuhuh..biasalah kalau dah 1 rumah 12 orang memang meragam..yang jim ni 6 org pun ada banyak ragam inikan sekali ganda..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ Miss Fairladyjim: tula...makin banyak org, makin byk ragam..sabo je lah..

Nursuhadah Binti Mohamad Ramdzan said...[Reply comment dia please]

eh aina, kite terkecuali lah ek cz kite x pakai selipar..hehe
sabar deh..huu

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

sue: saya memang selalu sabarr..hehehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top