35

Paksa cakap Keling Babi? Kalau dipaksa cakap Melayu Babi pula bagaimana?

Kes buli? Ergh, saya benci orang yang suka buli orang lain. Alhamdulillah saya rasa saya x pernah kena buli. Kalau setakat kawan kacau-kacau ckit-ckit normal lah tu.

Ada seorang kawan india saya share video ini di Facebook. Sila tonton.


Saya benci budak Melayu tu. Motif dia suruh cakap macam tu? Dan serius dia bercakap dengan nada yang sangat erghhhh! 

Walaupun kita ni 1 Malaysia, tapi masih lagi ada masalah antara sesama kaum. Tipu kalau kata Melayu, Cina, India dan lain-lain tiada masalah perkauman. Ada, jangan cakap tiada. Cuma sama ada kita senyap-senyap sendiri, atau kepoh-kepohkan.

Tapi, video di atas serupa seperti mahu buat orang Melayu dengan orang India bergaduh. May I asked, "What is happening to Malaysia??"

nota kaki: Takut nak ajar budak macam ni. Silap-silap kena paksa cakap, "Cikgu babi!" nOOOOOooooo!!..Saya x suka pembuli, walaupun dia ORANG MELAYU.


35 korang POT PET:

nelly said...[Reply comment dia please]

WAH .MEMANG TAK PATUT !!

yonkecik said...[Reply comment dia please]

ada eh manusia macam ni. dia ingat dia tu kategori melayu yang bagus sangat ke. buruk perangai betul la.

ismiaisha said...[Reply comment dia please]

kurang ajo la budak2 sekarang..
kesian aku tgk budak india tu..takut je muka dia..
dia cakap elok2 je awal2 tu boleh pulak si perakam tuh suh cakap jugak..huhu~

nak buli pun agak2 laa..jgn sentuh isu2 sensitif libatkan perkauman..kalo pun org yg rakam tu org melayu,dia tetap salah..cittt~
hangin aku!

anyway,ada kemungkinan jgk si perakam tu india or cina kan..apa2 pun, Wallhu'alam~

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@nelly: sangattttt!!!


erghh..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@yonkecik: tau xpe...tah anak sape tah..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ismiaisha: kita pun hangin..muka india tu memang nampak sangat2 kena paksa...

ain fathihah said...[Reply comment dia please]

ntah hapa2 je pembuli nih.

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ain fathihah: xtaulah budak sek mana tu....

aZie said...[Reply comment dia please]

org cmtu lah yg menjatuhkan maruah melayu.. sedey bile tgk video tu.. dan dpt bygkan betapa sedey bdak india 2 bile kena pksa kutuk bangsa die sndri.. org yg bully tu ptot di hukum potong lidah..

amirah said...[Reply comment dia please]

mcm manalah nanti kita nak p pektikel

gigiAriEma said...[Reply comment dia please]

eshhh..wat malu kaum ja an..
sian india tuh...

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

kuang hajar btol budak tu.. dia ingat bleh jerit2 n jerkah2 tu dh bagus la..
mlampau btol!
wat malu melayu ja.. bengong!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@aZie: memang..kasi potongje...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@amirah: wuhuhu..takut...

:(

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@gigiAriEma: memalukan orang melayu sungguh..gigi kena pi gigit dia...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: ntah pape punya budak..memang memalukan...

Along Tapa said...[Reply comment dia please]

satu jek ekspresi yang ada dalam kepala otak aku...huh..mangsa HHD terbaru la ni..

mekasih ek fara aina sebab bagi poin...hehe...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Along Tapa: HHD stands for??

Eyra said...[Reply comment dia please]

tak patot la..takde adab betol org yg pakse ckp tu ea..terokkk....

Gimi said...[Reply comment dia please]

Kesian pulak tengok muka budak tu, muka baik je..

Apahal pulak nak terajang budak tu kalau tak mahu cakap "......"

katakan TAK NAK kepada pembuli

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Eyra: teruk sesangat budak melayu tu..grrrrr

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Gimi: KATAKAN TAK NAK!!

suka2 dia je nak terajang...kesian budak india tu...

Anonymous said...[Reply comment dia please]

You are correct without racism and bullying Malaysia could have make much further steps into developed country. I admire your fine judgment into the case without taking sides in any racial bias.

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Anonymous: Tq.. Yang bersalah tetap bersalah walaupun dia orang melayu sekali pun...

ARC™ said...[Reply comment dia please]

sumpah sedig tgk org camni :(

aimi nadiah said...[Reply comment dia please]

ish.. sorg bt jahat.. seme dpt buruk..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ARC™: sedih jugak...

:(

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@aimi nadiah: mcam sbb nila setitik, rosak susu sebelanga...

gigiAriEma said...[Reply comment dia please]

jgn lupa amek tag yea syg.. :)

Cik Kamoo said...[Reply comment dia please]

Apalah Melayu camni!! Memalukanlah budak Melayu yang paksa budak India tu ckp keling B***. Memalukan kaum sendiri! huh

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@gigiAriEma: insyaAllah, kalau x bz i jawab tag u..

:)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Cik Kamoo: sangatttt!!


geram dekat budak tu....

sdsfdf said...[Reply comment dia please]

ada orang tertentu yg berminat jadi babi sehingga ke akhir zaman. biarkan biarkan....kalau babi tu suke buli, sembelih jer.buat daging panggang..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@sdsfdf: kalau boleh sembelih mmg dh lama sembelih..hehe...

Anonymous said...[Reply comment dia please]

ciannye dak india tu...pela nasib dye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top