14

S.I.C.K a.k.a Sakit

sick
No, no, no. X baik fikir macam ni

Abu Said dan Abu Hurairah RA berkata, bahawa Rasulullah s.a.w bersabda, maksudnya:

Tidak seorang muslim yang sabar menghadapi kesusahan, penyakit, keletihan bekerja, kerisauan hati hingga sakit ditikami duri, semuanya adalah penebus dosa baginya.
(Riwayat Bukhari dan Muslim)

Selalu bila tiap kali saya sakit, benda yang selalu saya fikir ialah, "Mesti dah buat banyak dosa ni". Kalau nak diikutkan memang betul lah. Kita manusia x pernah lari dari melakukan dosa setiap hari. Sama ada kita sedar atau tidak. 

Jadi, bila demam saya kali ni teruk sangat-sangat, saya anggap mesti dah buat banyak dosa ni. Demam sejak hari Ahad, sampai sekarang masih panas. Dari xde suara, alhamdulillah dah ada suara. Cuma panas x reda-reda. Kepala pening-pening. Bila gelak kepala sakit. 

Esok, merupakan giliran saya ber"macroteaching" a.k.a mengajar depan kelas selama 30 minit. Nampak macam senang. Tapi siapa yang dah baca post ni: Teknik Menyuap?? FAIL!. Mungkin akan cakap bahawa mengajar Fizik bukan senang.

Apa yang boleh saya cakap sekarang? Doakan agar saya sembuh. Berharap agar kepala x pening kalau x nanti jadi macam ni, "Cikgu demam hari ni, kamu semua buat kerja sendiri ea?"

Nota kaki: Sabar itu separuh dari iman.

14 korang POT PET:

aimi nadiah said...[Reply comment dia please]

nk baca buku "berita gembira utk pesakit dan doktor?"

penaberkala said...[Reply comment dia please]

get well soon
good luck utk macroteaching

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@aimi nadiah: buku apa tu aimi??

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@penaberkala: Tq..

:)

Along Tapa said...[Reply comment dia please]

ko applykan la demam dengan fizik...pasal exothermal dengan endothermal...haha...

Gorengbaek - Cerita pasal valentine's day..apa kata korang

Hangit Habis dah - Ke mana aje baran ko tu boleh pegi...

amirah said...[Reply comment dia please]

haha..ayat last plg sng..t dr nurul bagi c kot

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Along Tapa: oi pak cik..tu kimia lahhhh.....


:P

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@amirah: bukan C...C- kotttt...

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

hari2 cikgu main bola.. hari2 cikgu demam.. heheh..
smoga cepat sembuh ye soyagirl.. :D

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: baik soyaman!!


:)

a n a s t a s y e a said...[Reply comment dia please]

kesian ..
nanti jangan lupa makan ubat tau.
harap faina cepat sembuh =)

anastasyea's latest post .. Kenapa Perlu Marah Dengan Blogger Copy Paste. Fikir Positif!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@a n a s t a s y e a: Thanx sis..

:)

Amira Naddia said...[Reply comment dia please]

lau saket tampal koyok^^

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Amira Naddia: aritu buzy..sampai lupa..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top