Powered By Blogger
10

JAP2, Muka KORANG MUKA....???

Umurku 21 tahun bulan 8 ni. Dan kini ku kembali ke sekolah, bukan untuk belajar, ataupun berpraktikal sebagai bakal cikgu di sana. Namun, ku.......

MENCURI LINE DI SANA, KUANG3. MAAF SEK TINGGI KLUANG, KU X RELA, NAMUN KU TERPAKSA DISEBABKAN KETIADAAN INTERNET DI RUMAH. SOB3. HEHE. ( tiada tanda2 menyesal di situ)

Nak wat camne, blog mesti diteruskan meskipun bukan semata2 pasal duit(ecece). Jadi, disebabkan orang kini kembali ke sekolah dengan muka x malunya membawa beg laptop ke hulu ke hilir mencari line yang cantik, dan akhirnya ku temui. Yahh. Jadi, ada cerita berlaku  di sebalik pencarian internet itu tahu!

Kes 1
Seorang budak x tahu malu main masuk sekolah berpakaian seluar jeans wat macam sekolahtu bapak dia yang punya. Setibanya sampai di pintu masuk,

Faina: lepaslah, lepaslah. Dah la pakai jeansni.

Dan kerana mukanya yang buat sporting habis, makanya dia lepas daripada mak guard yang sedang mendengar radio di pondok jaga. Tiba2, seorang pak cik yang pakaiannya seperti tukang kebun sekolah tersenyum kepadaku.

Faina: pak cikni senyum2, aduiyai. Mak cik guard lepasje, xkan kena tegur dengan pak cik pekebun tu pulak. X pe Faina, jalanje, wat dekje.
Pak Cik: masih tersenyum. Senyumannye boleh menampakkan 2 gigi depannya. Sila bayangkan pak citu senyum macam mana k.
Faina: (dalam hati, relax Faina, relax)
Pak Cik: Tumpang tanya, cikgu baruke kat sini?
Faina: eh xdelah. Saya bekas pelajar sekolahni.
Pak Cik: oh, pak cik ingat cikgu baru tadi kat cni. Datang cni nak wat kerjake?
Faina: eh, xdelah pak cik. Datang nak jumpa adik jap. Hehe.
Pak Cik: oh,pak cik ingat cikgu baru tadi.
Faina: tersenyum sambil cepat2 nak blah. hehe


Dan dengan selamba badaknya si Faina ni meneruskan perjalanan menuju tempat yang ada line. Dalam hati, wah, orang cakap panggil cikgula. Kira ada muka cikgula jugak ea?  Bangga2. Hehe. Ada muka cikgu jugak orangni rupanya. Hehe.

Kes 2

Semasa di Matrikulasi, ada 2 orang member dalam praktikumni. 2-2 ni laki. Orangpun pernah tercakapla dengan member pompuan cakap yang mamat A ni muka dia cam ustazla. Mamat B ni pulak muka dia macam ahli perniagaan. Tiba2, seminggu ke 2 minggu lepastu, dorang keluar dari matrikulasi. Sebabnya? Bukan kena tendang, tapi sebab Mamat A ni masuk IPG. 
mamat A

Oh, masuk IPG xpe lagi. Tengok2, kos Pend Islam daaa. Biar betik? And teka sekali lagi, mamat B ni pulak dia keluar matrikulasi bukan sebab dia wat biznes jual tempe ataupun soya panas, tapi dia keluar masuk U sebab dia dapat kos...jeng3. Pengurusan Perniagaan camtulah.

mamat B

Dan kini, x dengar citer pape pasal dorang, cuma 1 benda yang kita ingat ialah....muka Mamat A yang nak jadi ustaz tu hensemla.......comeypun ada. Faina, udah2le tu.  Hehehe.

Jadi, kini...ada 1 pertanyaan yang ingin ku tanya, iaitu:
Pertanyaan: muka seseorang itu akan menunjukkan pekerjaannya kah? Muka korang muka apa? Muka doktorkah? Muka cikgukah? Muka akauntankah? Muka model seperti Hanis Zalika kah? Hehe.

p/s: akhir2ni konon pegi sekolah, last2 balik dengan hampa giler sebab sekolah wat program tuk budak form 6. Mood ketika itu: geram + bengang gilerrr.....

10 korang POT PET:

nuriz said...[Reply comment dia please]

ooo curik line tenet ye hehe..

faINa989 said...[Reply comment dia please]

hehe...terpaksa...

ain fathihah fhm said...[Reply comment dia please]

sapa mencurik kena potong tangan

faina mencurik kena campak lappy hang jauh2. hehe

ain fathihah fhm said...[Reply comment dia please]

Asada Ryutaro memang hensem doo..tergugat kecomelan aku..hak3..

amirah said...[Reply comment dia please]

aina ang memang leh baca muka org le..
soalan cepumas, agak2 bakal mak mertua aku org mna?hak2..

ediopathic said...[Reply comment dia please]

awak...cantek lah blog awak...cuba awak bagi pendapat tentang blog saya...saya baru ja dalam blogging nih...kot2 boleh tambah apa2 lagi ka..dalam menambah baikkan blog saya... http://ediopathic.blogspot.com

MR Bang Miji said...[Reply comment dia please]

muke saya muke hero hollywood..hgahaghaa

LuFFy said...[Reply comment dia please]

memeng mke awk cam cegu..
cegu sy katela..

En. Epai said...[Reply comment dia please]

heheh muka saya muka suami orang...huhu

http://ichazainifidelis.blogspot.com/ said...[Reply comment dia please]

memalut melalut..
(kpd diri sendiri..hehe
nuce blog..
i like it..
:))))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top