Powered By Blogger
16

Boy? Girl? Apa-apa je lahhh....

Saya rasa aura jadi pengapit belum pun hilang lagi. Warna kuku kat inai pun masih ada lagi walaupun tinggal sipi-sipi je la. Hehe. Tapi, haritu dapat berita baik dari Along saya. Yup..berita baik yang mengatakan saya bakal bergelar Auntie Farah. Hehe. Bererti Along saya sedang mengandung. Alhamdulillah..=)

Along saya cakap kena panggil Mak Lang. Tapi saya rasa nama tu sangat x sesuai dengan saya. (Boleh pulak macam ni). Jadi, kalau baby tu keluar, sila panggil Auntie Farah k. Auntie Faina pun boleh. Hehehehe.

Hari tu saya berborak dengan housemate saya, Mira perihal hal pregnant ni lah. Sebab Along saya tanya, nak boy ke girl? Saya cakap x kisah. Kemudian saya dan Mira bersembang tentang ini:

Ni boy ke girl ni? Konpius.Hehe

Mira: Aina, x silap aku lah, kalau sperma melekat masa tengah subur, dapat baby girl.
Aina: Ye ke? (Dengan penuh keterujaan)
Mira: Kalau x silap lah.
Aina: Kalau baby boy?
Mira: Kalau baby boy, x silap aku kalau kata sperma melekat 1 week after subur, dapat baby boy.
Aina: Waaaaaaaaaa....

Conclusion? Dia budak Biologi, saya budak Fizik hanya dapat berkata "waaaaaa" kerana saya baru dapat tau pasal benda ni. Hehehe.

Apa-apapun tahniah Alongku. Semoga baby yang bakal lahir nanti cukup dari segi fizikalnya, sihat dan akan jadi anak yang soleh/solehah. Aminnn. 

Rasulullah pernah bersabda,

"Mana-mana wanita yang redha mengandung bayi hasil perhubungan dengan suaminya...Apabila ia melahirkan anak dan menyusukan anaknya dengan susunya sendiri, maka setiap teguk susu(yang diminum anaknya) Allah balas dengan satu kebajikan. Bila ia semalaman tidak tidur kerana menjaga anaknya (yang sekejap-sekejap terjaga, menangis lantaran lapar, sakit dan sebagainya), maka Allah beri dan tambah lagi pahala sama seperti membebas 70 orang hamba dengan ikhlas."

--Riwayat At-Tabrani--

Lupa nak cakap, saya nak minta maaf sebab x dapat update selalu. Buzy sangat sem ni. Ada proposal untuk thesis yang perlu disiapkan, projek, dan macam-macam lagi. Tapi ada masa terluang InsyaAllah saya update.

Nota kaki: Minggu pertama kuliah, sudah ada 3 assignment. Chaiyok faina!

16 korang POT PET:

Unknown said...[Reply comment dia please]

Haaa.. saya baru aje nak tanya, kenapa jarang update. Dah ada jawapan~ erm.. moga segala-galanya baik2 sahaja :)

Padin said...[Reply comment dia please]

umm, baik juga infonya, tapi kan, itu semua rezeki.. mungkin ya mungkin tak, apapun berusaha hee..

kalau sperma melekat waktu di tengah2 waktu tu? hehee

ain fathihah fhm said...[Reply comment dia please]

mokcik farah!

Along Tapa said...[Reply comment dia please]

waaa..aku pun baru tau...

tunggu ada bini nanti aku experiment la..haha..eh??ko bawah umur lagi... :p

Gorengbaek - Pesan cikgu kat sekolah adik aku aritu..bijak2~~

Hangit habis dah - Makin lama aku hidup.makin bosan dibuatnya...

amirah said...[Reply comment dia please]

hye untie farah.hek2...eh anak ke 3 mmg la mak lang, tp xsedap kan...aku pon nk tukar la bila tiba time aku

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@iqbalsyarie: Thanx..=)

faINa989 said...[Reply comment dia please]

padin: betul2..ini semua kemungkinan je kot..pape pun rezeki dtg dr Allah s.w.t

errr...saya x tau yg tu..hehehe...

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@ain fathihah: xmoooo!

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@Along Tapa: wekkss....saya x bawah umur yeee...

=P

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@amirah: haa..tukar2, mak lang mmg x bape sedap..hehe

Mr. Asada said...[Reply comment dia please]

baru tau jugak cmtu cara nak menghasilkan baby boy ngan baby girl. boleh la d praktikkan nanti. hahahaha...

pernah d bagitau jugak teknik lain nak dapat baby girl. hahahaha =))

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

camne nk bg sperma tu melakat eh? kena pakai gam ke? siyes sy xtaw ni.. ;-p

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@Asada RyutaRo: ehem2..praktik2..hehehe...

haaa..kongsi cepat..saya nak tau jugak!!

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: haah..pakai gam..kalau boleh gam jenama UHU atau gam gajah..confirm melekat 3 sperma nnt..haha

;p

gigiAriEma said...[Reply comment dia please]

hey.baru tawu la sal baby gurl n baby boy tuh.menarik! :)
btol ke?hehe

faINa989 said...[Reply comment dia please]

@saiaAriema: betul kot..hehe..tapi, pape pun rezeki dari Allah...=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top