36

Kisah Cinta budak 6 tahun dan 8 tahun?

Saya x suka cinta monyet. Kenapa? Sebab x pernah ada orang suka saya masa saya kecik. Menci! Ahaha. (Ok, saya gurau)

Tapi macam biasalah, kalau orang x suka kita, kita sukalah pada orang. Nanti mana tau dia suka kita balik ke kan? Boleh percaya ke benda ni? No no no.

Tapi kamu mahu tau x cerita monyet saya?

Bila budak kecik dah pandai fikir kawen...Grrr

Cerita 1
Umur: 6 tahun
Tempat: Tadika kat Pandan Indah (lupa dah nama dia)

Seorang budak laki ni suka saya. Satu hari tu masa dia duduk sebelah saya , dia pegang tangan saya. Dia cakap, “Farah, nanti dah besar kita kawen ea? Nanti kita akan ada 20 orang anak”. Saya ketika itu tergamam. Dalam hati berbisik, “20 orang anak? Banyaknya”.

Tapi masa tu saya kecik lagi. Nak tau x saya ingat para ibu semua melahirkan macam mana? Saya ingat dorang semua bertelur macam ayam. Ahaha. Patut saya x kisah kalau lahir 20 anak masa tu. Tapi kalau sekarang andai ada jejaka berkata sebegitu pada saya, mungkin saya akan cakap, “Apa kata awak lahirkan separuh??”. Hahahahahaha (Faina, jangan over!)

Teringat saya sangat....tomboy..erghh

Cerita 2
Umur: Darjah 2
Tempat: Sek Keb Jalan Pasar 2 (tapi bukan kat pasar ye)

Seorang budak laki bernama Salam (yang ni saya ingat nama dia sebab nama dia senang nak ingat). Hehe. Ok, budak ni putih giler melepak. Kalau saya cubit dia muka dia merah giler. Macam mana saya tau? Sebab saya pernah cubit dia. Ngee, :D …. Hehe. Saya selalu dengar kawan baik dia cakap, “Farah, Salam suka kau lah”. Bila saya tau Salam tu suka saya, saya suruh dia mengaku. “Salam, ko suka kita ea??”.

Bila dia senyap saya cubit tangan dia sampai dia nangis. Bila dia nangis, still x jawab jugak. Saya dah cuak sebab tangan dia dah merah. Lepastu saya cakap dekat dia macam ni, “Salam, kalau suka kita senyap je ea?”Dia senyap, lepas tu saya cakap, “Haa, kan senang. Kalau kita tau awal-awal Salam suka kita mesti kita x cubit”. (Ada ke budak macam ni??)

Perhatian: Saya sangat tomboy masa kecik. Sebab tu lepas pindah Johor mak saya hantar saya pergi ke sekolah perempuan je semua. Semua perempuan. Maka jadilah perempuan yang sopan santun kini. Hak3. Sila muntah.

Nota kaki: Bila teringat zaman saya kecik-kecik, mesti gelak sorang-sorang. Hua3.

p/s: Perluke saya cerita cinta monyet sek menengah? Cam xde je. (*_*)
image signature

36 korang POT PET:

ayienchan said...[Reply comment dia please]

haha.alahai comel yang tang bertelur mcm ayam tuh..hehe..kalo betol betol macam mana lah agaknyee. ;p
cinta monyet ada kala best ada kala tak best.so far i tak penah ada cinta monyet. ;p .sbb tak pndai nk bercinta time kecik kecik ;p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ayienchan: hehehe...x tau kenapa saya boleh fikir macam tu..hehhee..

wah..xde cinta monyet?? bagusnyaaa..hehe

r-mean said...[Reply comment dia please]

direct tanye ek. siap kene cubit agi..haha

PiDoT_OtAi said...[Reply comment dia please]

pesanana penaja..
Kalau nak bercinta, biarlah dengan orang, bukan dengan beruang or monyet hehe.. gurau je cik farah..
n lagi satu, budak2 kecik ni tak elok bercinta.. mcm makan sambal belacan laa, pedas sgt, nnt diorang tak tahan.. hehe

Mknace said...[Reply comment dia please]

:) :) :)
hehehe
terbaeekkk!!!!

singgah dari mknace unlimited

ain fathihah said...[Reply comment dia please]

dulu aku ingat, tidur sebelah2 pun dah boleh dapat anak. hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@r-mean: nampak x betapa tomboynya saya??hehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@otai: tapi masa kecik saya x pandai makan sambal belacan lagi tau..hek3..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Mknace: senyum banyak sangat..buat saya malulah pulak...hehehehe...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ain fathihah: kita pun penah ingat cam tu gak..tp masa nak bersalin bertelur cam ayam..heheh

AiDa AzRyN said...[Reply comment dia please]

aida xpernah lalui cinta monyet... best ke?:P

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@aida: ntahla...no komen..hik3.

ceritasekupang said...[Reply comment dia please]

isk2...paksa orang mengaku masa kecik...ganas betul...haha..

sab said...[Reply comment dia please]

haha. terbaik!

sy!ka said...[Reply comment dia please]

hahaha..kelakar la..best gak ek..

maCy said...[Reply comment dia please]

besar2 dah ayu. hik2

saiaAriEma said...[Reply comment dia please]

cinta budak2 comey jia. O_0

aimi nadiah said...[Reply comment dia please]

mgkin si salam tu ada bc blog nie.. hehe..

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

uik.. kamu pon ada cinta monyet? heheh..

errr... kamu fikir kamu beranak drp telur? ahahha.. sgt tak bleh blah pemikiran anda..
bikin sy ketawa guling2..
hahhahaa.. sengal! hehhe..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ceritasekupang: tau pun..saya ganaz ohh...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@sab: hehe..thanx..

;)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@sy!ka: hehe...kelakar ke?? thanx..=)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@macy: xdelah ayu mana..macy ayu lagi kot...hehhe..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@saiaAriema: hehe...comel lah jugak...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@aimi nadiah: kalau dia baca..segannya.....

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: uik..awak x tau saya ada imaginasi yg tinggi....

Along Tapa said...[Reply comment dia please]

masa kat sekolah rendah, aku budak baik..takde cerita suka-suka...masuk sekolah menengah, aku menyesal tak ngorat awek masa tu...sebab kalo ngorat masa sekolah menengah, aku kena cop gheyyy....sekolah semua jantan..biasala...

Gorengbaek - Tebiat manusia kan??

Hangit Habis dah - cukup-cukup la tu....

~♥ Mawar ♥~ said...[Reply comment dia please]

memang selalunya bila kita suka orang tu, orang tu tak suka kita.. tapi bila orang suka kita, kita plk tak suka dia..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Along Tapa: ohh...awak semua sekolah lelaki ea????

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Mawar: tau xpe...selalu macam tu lah..

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

pergh! kuat berkhayal rupanya.. haha.. ;-p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: mana ada berkayal..imaginasilaaaaaaa....dush3...

grrrrrr....
hahha...

bukan photographer said...[Reply comment dia please]

awal betul..start umo 6 tahun tu..kalau kawen mase umo 6 taun tu da cukup kot 20orang anak sekarang..wahaha

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@bukan photographer: amboiii...hehehe....

cik Ladies said...[Reply comment dia please]

cinta monyet masa kcik2 best kan ..
sampai skrg rse malu nk jumpe .. hak3 .. :)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@cik Ladies: kalau saya jumpa dia balik mesti maluuuuuu....hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top