10

TEORI BIJI BUAH

Suka makan buah? Oh, faveret saya tuh. Tapi kalau tertelan biji camne? Hehehe. Masa kecik2 dulu, selalu je bila makan buah mesti ternakan biji dia tanpa sedar. Bila dah termakan biji, mulalah fikir macam2.

mesti tumbuh besar jadi camni

Pernah dulu masa kecik, saya termakan biji buah manggis kalau x silap. Lepas makantu cakap dalam hati, “X lama lagi mesti biji buah tu membesar jadi pokok manggis. Mesti kita mati nanti”. Masa tidur, doa dalam hati, janganlah jadi pokok esoknya. Bila bangun, tengok x jadi pokoklah! Dalam hati seronok, tapi bila fikir balik, “dia kecik lagi, x besar habis lagi lah tu”. Mood ketika itu: sedih balik.

Tumbuhan perlukan cahaya matahari

Bila besar ckit, termakan biji buah langsatlah pulak. Kakakku, tira masa tu cakap, “biji tu xkan tumbuhlah, sebabkan x dapat cahaya matahari, macam mana dia nak hidup”. Mood ketika itu: Hooray, dah x kan mati lagi. Makanya sejak itu kalau termakan memang x fikir pape lagi.

rindu sama dia

Sekarang dah dewasa, bila adik saya, Danial termakan biji buah. Saya cakap, “ayok, danial..Nanti danial jadi pokok”. Dia balas, “Yeke?” . Terus dia pergi tanya mama. Dan akhirnya mamaku jawab, “Xdelah, nanti dia keluar ikut b*ntot masa b*r*k nanti. Saya jawab, “Mama ni, orang baru nak takutkan Danial”. Lihat betapa baiknya saya. *wink2.

P/S: kamu juga punya teori yang sama dengan saya ea masa kecik?

nota kaki: rindu nak kacau Danial
image signature

10 korang POT PET:

Daffien88 said...[Reply comment dia please]

hahhaa....mcmtu ya teori sekali.. selamat biji durian tu besar kalo kecik...kalo tertelan lg la..nanti berbuah duri duri..haha..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Daffien88:amboi gelak sakan nampak..=p
tau xpe..nasib biji duriantu besar..hehe

hiro said...[Reply comment dia please]

kcik2 igt jd batu karang sbb biji buah..hii

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@hiro: lagi hebat fikir camtu!
hehe...

Shaleh said...[Reply comment dia please]

mamaku cakap: nanti biji tu akan tumbuh di kepala ko, harus disiram!! hahahaha

selepas tu i cant sleep, thinking about it..

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

ahahaha.. sengal gila..
lawak btoi..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Shaleh: serius ur mom cakap camtu? Haha..=D
sangat lawak...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: (-_-)
saya kecik lagi masatu...

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

ahahaha.. lawak btoi la.. guling2 gelak.. very childish! ;-p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: sy smpai skang pun childish jugakkk..

wekkkss...

;p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top