15

Aku = Hantu PAKU???

Saya membayangkan hantu paku rupanya sebegini.. (-__-)

Dulu kalau mama saya dengar saya cakap aku masa kecik2 memang kena marah. Nanti mama cakap, “cakaplah aku lagi, kena sorok dengan Hantu Paku baru tahu”. Makanya sebab saya masih kecil ketika itu, memang x berani cakap aku. Memang percaya giler ah dengan kenyataan mama masa tu.

Siap kalau dengar Tira cakap aku pergi menggedik – gedik mengadu kat mama cakap, “Mama, athirahkan dia cakap akuuuuuuuuuu”. 

Nanti mama saya balas, “Haa, biar dia, nanti Hantu Paku datang kat dia malam2”. Owh, lepas tu memang saya pandang Tira sambil berkata dan menjelir lidah, “Weksss, Hantu Paku datang cari kau malam ni”. Lihat betapa baiknya saya. Ngeh3. 

Adakah malam tu kakak saya kena kejar dengan hantu Paku? Mestilah x, tapi taktik tu berkesan. Hehe

Dan sampai sekarang saya dewasa, saya masih tidak menggunakan aku. X tahu mengapa, mungkin sudah terbiasa menggunakan KITA. Hehe. Jangan gelak. Ain fathihah selalu mengusik, “Apa kita2?. Ingat hang berdua ka?”. 

Credit: Google

Jujur saya beritahu saya x berapa selesa menggunakan aku. Walaupun pernah test – test pakai aku, tapi perkataan KITA tetap jadi sebutan. Bila saya fikir balik, mama ada sebab buat macamtu. Sebab tu jugaklah saya x berani cakap perkataan bod*h, bang*ng, c – yal, dan yang sekufu dengannya. Kalau mama dengar saya cakap macam tu, rasanya memang dah dapat beberapa penyepak di muka. Oh, masa kecik kalau saya dengar budak cakap macam tu saya akan cakap, “eee, budak tu jahat. Hehe”

Mungkin bakal2 ibu juga patut buat macam tu sejak kecik. Jadi bila dah besar xde lah dia menggunakan perkataan macam tu. Setuju x? Tapi budak-budak sekarang makin pandai...Mesti dorang tau kita tipu. T.T

nota kaki: x berapa minat blogger yang menggunakan “ayat -  ayat jahat” di dalam blognya. Bukan budi bahasa budaya kita?

15 korang POT PET:

efyna.pinkladies said...[Reply comment dia please]

hantu paku.. haha. tak terbayang. hiii

Anonymous said...[Reply comment dia please]

woit! ni tira ni...mana ada kte ckp aku..kte pun kena. along yang ajar cko aku dulu..hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@efyna.pinkladies: hehehe...

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Anonymous: along mmg suka ajar bnda tah pape dulu..hehe

Naddia said...[Reply comment dia please]

antu paku ade kat kilang paku jela kak ina^^

ooo..button komen yg baru!

iqbalsyarie said...[Reply comment dia please]

Saya rasa ia suatu yang biasa. Memang perempuan jarang benar guna perkataan aku, unless kepada orang yang jauh. kan?

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

errr.. blog kite jahat x?
sbb blog kite ske guna perkataan aku.. hhehehe..

bagus la.. mak kite pon x ske kite ckp aku msa ktecik2 dlu.. ;-p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]
This comment has been removed by the author.
f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: wekk..blog awak blog baik..sbbtu sy suka baca..=p

ehem, x cayo2..=p

Lilyel said...[Reply comment dia please]

Salam.

Saya tengah buat survey pasal blogging untuk kertas projek saya. So, kalau berkenan sudilah isi questionnaire di bawah ini. Thank you so much 

https://spreadsheets.google.com/viewform?hl=en&pli=1&formkey=dGlZbzRKVmtxWWhPOWt3c0hIdzF5T0E6MQ#gid=0

Salam,
Lily
Note: Sila abaikan jika anda bukan pelajar IPT. 

ain fathihah said...[Reply comment dia please]

aine, aine! kite pun taknak gune aku la. nanti kene sorok dgn hantu paku. aww, kite takot.

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@iqbalsyarie: erm, tp org utara ramai pelik bila saya guna kita... T.T

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ain fathihah: kegedikan melampau terserlah..

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

blog ja baik..
sy x baek mna pon..
hipokrit.. :D

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: xpelah, sekurang2nya bila kita tulis bnda baik, bererti kita cuba nak jd baik..

=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top