12

Kerinduan untuk......

Kawan-kawan Faina: Comelnya kita dalam gambar!! 
Faina: Tengoklah siapa yang tangkap…….(Bajet)  
Kawan-kawan Faina: Oklah, x dinafikan Aina tangkap gambar memang lawaaa… 
Faina: Kan kita dah cakap…..(Bajet sekali lagi)

Ayat yang sering kedengaran bila saya tangkap gambar jadi lawa sangat…(Bajet sekali sekali 2 kali lagi)

Ok, saya suka menangkap gambar. Eh, ayat macam pelik. Saya suka tangkap gambar. Haa, baru betul. Hehe. Nak kata ada bakat, macam ada. Ceh,ceh,ceh. Akhir-akhir ni bila ada program apa-apa pun, nak tangkap gambar x boleh. Arghh, rindu nak tangkap gambar!

Teringat masa semester 3 , untuk kokurikulum, saya mengambil Kelab Fotografi. Masa tu assignment yang diberi ialah kami dikehendaki mengambil gambar apa-apa sahaja, kemudian perlu upload di FLICKR. Dari situ, pensyarah akan menilai hasil kerja saya.

Sekarang sudah semester 6, semester hadapan perlu pergi praktikum. Rasa ingin memiliki kamera sendiri membuak-buak, bagai mahu pecah masuk ke dalam kedai gambar dan mencilok kamera digital. Kamera digital pun jadilah, DSLR akn ku cilok selepas berjaya mencilok kamera digital terlebih dahulu. Ececeh, berani sangat buat macam tu minah ni. Hehe. 

Saya x pernah memiliki kamera digital sendiri. Kalau yang family punya pun sudah rosak hari tu. Jadi kalau mahu menangkap gambar, saya akan gunakan sahaja. Kalau kata nak muka saya ada pada gambar saya akan menyelit-nyelit seperti orang yang tidak sengaja menyelit setiap kali ternampak kawan saya menangkap gambar. Ahakz!

Ok lah, x nak cakap banyak-banyak. Cuma nak berkongsi gambar gambar-gambar yang pernah saya tangkap untuk assignment dulu. Gambar ni kebanyakan diambil di Melaka masa kitorang kena pergi sana. Sila cakap betul-betul. Saya ada bakat mengedit menangkap gambarkan? Hehehe.

the river in melaka
Sungai di Melaka

colourful cubes
Saya suka benda ni. Colourful!

bangles...
Saya bukan setakat tangkap, saya beli jugak...Keychain..Hehe

matahari hampir terbenam
Gambar ni saya tangkap masa pegi Lumut tengok anak bulan


DSCN1450
Gambar ni saya tangkap masa pegi Tioman dulu


red & white
Saya tangkap pokok ni sebab saya rasa macam Hari Krismas. 


050520091212
Ni semua kawan sekelas saya. Harap maklum saya tiada dalam gambar sebab saya yang menangkapnya T.T

Ada banyak lagi gambar kawan-kawan saya yang saya tangkap lawa-lawa. (Bajet sekali lagi). Tapi malas nak letak, sebab nanti saya jelez, sebab bila mereka tangkap gambar saya x lawa. (Bajet berkali-kali). Haha!.


nota kaki: Bila nak ada kamera sendiri? Bila dah keja nanti kot. (*_*)

12 korang POT PET:

miss amira liyana said...[Reply comment dia please]

kreatif..boleh asah lagi..hehe
sy pn mnat gmbar2 yg mcm tu tp xreti tgkp..^_^

sicomot-comel said...[Reply comment dia please]

okei3..
betul bajet lah tu..
cantik ^^

SCC ade camera,,pinjam nak??hoho
tp bukan DSLR lah..
digital jek

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

cantikla gambar2 yg awk tgkap..
bleh la sy upah awk jd photographer msa knduri kawen sy nnt eh?
( kawen lagi... =_=')

sy pon suka amek gambar..
tringin nk pkai DSLR.. tp blom mampu.. T_T

awk memang berbakat... mcm sy.. ;-p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@miss amira liyana: mmg nak asah bg tajam, tp x dak kamera..huhu..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@sicomot-comel: kira bajet tu mmg patutlah kan? haha!..

sy tangkap guna digital tau semua gmbar ni..hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: tangkap gmbr x semestinya kena guna dslr..sy x guna dslr pun..

ehem, x naklah tgkap gmbar kawen awak..nnt sy yg kekok....haha..

ehem, nk jugak puji dr diaaaa, ;p

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

sy dh upload gambar bulan.. jemput tgok.. ;-p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: wekkkk...nnt sediakan karpet merah kalau nak jemput sy tgk..
=p

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

karpet hijau bleh? ;-p

Naddia said...[Reply comment dia please]

waahhh...santek la gambo2 itu!!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: bolehlaaaaa.... =p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Naddia: eh, biasaje..malu2..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top