10

Bye - Bye......

2 hari yang lepas, saya call adik saya Danial.

Faina: “Danial, danial, arnab macam mana?”
Danial: “Semua dah mati dah kak farah. Tinggal seekor je.
Faina: “Hah! Mati? Macam mana boleh mati? Chiko ada lagi?”
Danial: “Chiko pun mati. Dia mati sebab panas sangat. Badan dia kejang. Popo kena curi. Kiki kena makan dengan kucing. Tinggal Koko je.”
Faina: “Sedihnya, Chiko mati?” Isk..

Kenapa saya sedih sangat bila tau Chiko tu mati? Sebab Chiko tu arnab pertama yang kitorang bela. Yang lain-lain tu entah bila mak saya beli. Tup, tup balik rumah dah ada. Mak saya memang suka bela haiwan peliharaan. Saya mula-mula x berapa suka. Tapi dah lama-lama bolehlah jugak, setakat nak pegang-pegang tu boleh lagi la. Bila masuk dodoi-dodoi buaian no no no no no. Hehehe.

Mahu tengok x Chiko tu macam mana? 



Ni gambar Chiko masa mula-mula lepas beli. Skang bila dia dah besar, dah x comel bulat camni. Teringat bila petang-petang tengok Chiko main-main nanti bila saya datang dia akan pergi ke arah saya usap-usap muka dia kat tangan. Skang tinggal koko je. Tah macam mana rupa Koko pun saya dah lupa. 

Nota kaki: Prefer arnab daripada kucing.

Pantun for my mama.

2, 3 Kucing berlari,
Semua dah mati tinggal Koko seekor seorang,
X payah lah beli arnab-arnab tu lagi,
Yang koko tu kita buat je rendang.

Mama: Banyaklah kauuuuuuu...

10 korang POT PET:

ismiaisha said...[Reply comment dia please]

aina,koko tu seekor laaa...
mana pulak seorang..hihi~

SoLy SoLicious said...[Reply comment dia please]

kucing pun boleh makan arnab ka??

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ismiaisha: tauuu..saje nak bg penyedapp pantunn.. :P

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@SoLy SoLicious: dia x makan..tp dia gigit..habis usus dia semua terburai..=(

Along Tapa said...[Reply comment dia please]

aku teringat dua ekor arnab aku dulu...sekor mati beragan...taktau apa sebab...sekor lagi kena serang anjing tengah-tengah malam...menjajor aku carik..siap kejor anjing tu nak selamatkan...tapi nak buat cemana...dah jadik santapan diorang...

Gorengbaek - Kenapa orang pompuan rajin dapat eksiden

Hangit Habis dah - April Fool...kondem tapi buat gak...

Kerat Senget - Beberapa perkara tentang blog yang kita taktau...

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

innalillah.. takziah ye..
dh semayang jenazah blom ni? hehehe..

takpa.. jgn risau..
arnab bkn seekor, bunga bukan sekuntum..

sy lahir tahun arnab.. xnk bela sy ke? ;-p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Along Tapa: beragan? pe benda tu..sedih..huk2

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: bela awak? tp macam x muat nak sumbat dlm sangkar arnab tu..

:P

saya_arief said...[Reply comment dia please]

haha.sedap ke rendang arnab..
;p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@saya_arief: erkk...xkan makannn...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top