6

Jika lelaki x bertangan dan berkaki boleh lakukan, mengapa tidak anda?

Dalam hidup,kita perlu berusaha untuk mendapatkan sesuatu. Kalau x berusaha, benda yang kita nak x akan datang bergolek macam tu je.

dont,give,up,quote,color,life-edea42c10a8458b9ffdc60a9ed611ad1_h

Bayangkan saya ingin mencapai sesuatu barang yang berada beberapa meter daripada saya. Kalau itu adalah matlamat saya, apa yang saya perlu lakukan hanya mengangkat tangan dan mencapainya. Gerak dan hulur tangan sedikit, barang tersebut sudah menjadi milik saya! Matlamat saya dah tercapai bukan?

baby comel, gerak ckit je lagi cepat!

Tapi bayangkan jika saya ingin mencapai sesuatu yang berada 10 batu daripada saya, cukupkah dengan sekadar mengangkat dan menghulurkan tangan, dan bergerak sedikit sahaja? Atau adakah saya perlu menggerakkan lebih daripada tangan saya? Sudah tentu, malah saya perlu bangun, menggerakkan kaki dan seluruh tubuh saya. Saya memerlukan lebih tenaga dan usaha untuk mencapai matlamat itu.

Lihat? Untuk mendapatkan sesuatu yang lebih, kita perlu usaha lebih. 

Dr. Matin Luther King, Jr berkata,

Jika anda tidak boleh terbang, berlarilah. Jika anda tidak boleh berlari, berjalanlah.
Jika anda tidak boleh berjalan, merangkaklah, tetapi walau apa pun berlaku, teruslah bergerak.

Ayat ni ada kena mengena dengan video yang harus anda TONTON. Ya, sila TONTON VIDEO ini. Banyak yang dapat anda pelajari.



Sudah tonton video itu? Siapa belum sila TONTON. Anda rugi jika tidak menonton video tersebut. Perkara pertama yang terlintas dalam diri saya adalah Syukur, Alhamdulillah. Waktu tonton video tu tiba-tiba ada rasa macam ada ayaq duk sibuk nak keluar kat mata. Hehe.

Sesungguhnya jika kamu bersyukur, pasti Kami akan menambah (nikmat) kepadamu, dan jika kamu mengingkari (nikmat-Ku), maka sesungguhnya azab-Ku sangat pedih.” (Ibrahim: 7)
nota kaki: Perlu berusaha lebih untuk mencapai pointer yang lebih tinggi.

Credit: Hidup bukan rahsia by Zabrina A. Bakar.

6 korang POT PET:

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

syukur kita dikurniakan anggota yg sempurna....
org yg xdak tgn n kaki pon mampu buat, xkn kita yg cukup sifat pon x bleh?
muhasabah diri.. T_T

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: Syukur sebab dikurniakan anggota yg sempurna, :)

sama2 kita muhasabah diri...

ismiaisha said...[Reply comment dia please]

sedih bila tengok video ni tapi sangat2 kagum dgn semangat beliau..
semoga kita dikuatkan hati oleh ALLAH~

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ismiaisha: memang sedihpun ct, :(

aminn...berharap jugak kita semua dikuatkan hati oleh Allah. InsyaAllah..

diana said...[Reply comment dia please]

alhamdulillah..
akak dilahirkan sempurna..

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@diana: alhamdulillah...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top