25

Apabila ISTERI GEMUK selepas kahwin~

Seorang perempuan, Sarah akan berkahwin dengan pujangga hatinya, Faezan x lama lagi. Tapi, si Sarah ni saje nak mengetest bakal suaminya, maka sewaktu dalam perbualan di telefon, dia pun berkata,

Love_story

Sarah: “Sayang… nanti, kalau kita dah kawen kan sayang, kalau Sarah jadi gemuk nanti macam mana?”

Faezan: “Kalau sayang gemuk, tu tanda kita dah dapat baby, =) "

Sarah: “Gemuk pasal baby tu memanglah sayang, tapi…errr, kalau gemuk pasal lain?”

Faezan: “Sayang, sayangkan isteri abang. Kalau sayang gemuk pun lepas kita kawen nanti, abang x kisahpun sayang. Abang nak kawen dengan sayang bukan sebab sayang kurus, atau mungkin sebab sayang cantik, tapi abang nak kawen dengan sayang sebab abang cintakan sayang. Sayang, kalau kita kawen dengan seseorang sebab kecantikan semata-mata, mungkin kalau sayang gemuk nanti, abang dah x suka sayang.

          Tapi, abang nak kawen dengan sayang kerana Allah s.w.t. Abang nak bila kita buat semua benda, kita dapat pahala dan diredhai Allah. Sayang…..Jangan fikir bukan-bukan lagi ea sayang? Nanti bila abang dah kawen nanti abang pun bukannya kurus jugak, mesti jadi gemuk jugak.”

Sarah: “Sayang jadi gemuk sebab nak teman Sarah ea? Hehe.”

Pregnant Mother with Daughter
Semua perempuan mahukan zuriat, :)

Faezan: “Sayang, bila sayang semakin tua, abangpun akan tua bersama dengan sayang. Kalau sayang gemuk, mesti abang pun gemuk jugak. Tapi sayang kena masak sedap-sedap untuk abang ea sayangku?”

Sarah: “Errmmm, mesti. Sarah nak masak sedap-sedap tuk sayang. Tapi sayang, kalau kata kita gemuk sama-sama, x naklah. Nanti x elok untuk kesihatan.”

Faezan: “Kalau macam tu, nanti lepas kawen, hujung minggu kita pergi jogging sama-sama nak sayang? Nanti xdelah sayang risau sayang gemuk nanti lepas kawen.”

Sarah: “Sayangku, thanx sebab cintakan Sarah. I love u so much.”

Sewaktu my Along kawen bulan 11 hari tu. Bila pulak saya nak kawen? (Gatai!, hehehe)

Faezan: “I love u so much too sayangku. Sayang, seorang suami tidak mencari wanita untuk menjadi kekasih, tetapi mencari seorang teman pendamping hidup hingga ke akhir hayat. Abang nak Sarah jadi pendamping hidup abang ea?”

Sarah: “Erm, Sarah nak teman sayang seumur hidup Sarah. Sayang, kalau Sarah buat silap, tegur Sarah ea sayang? Sarah nak cuba jadi Isteri yang solehah untuk sayang.”

Faezan: “InsyaAllah sayang. Kalau ada silap, abang tegur sayang. Kalau Abang buat silap, sayang tegur abang jugak ea? Sayang, dah solat maghrib?”

Sarah: “Kalau sayang buat silap nanti Sarah tegur. Belum. Jap, jap. Sarah tau. Kita pegi solat ea sayang?”

Faezan: “Erm, jom. Kita solat maghrib. Nanti malam ckit baru kita mesej ea”.

****** Scene tamat******


Cerita ni adalah rekaan sendiri. Kenapa? Ntah, tiba-tiba dalam hati terfikir alangkah bagusnya kalau lelaki x kisah kalau isteri dia gemuk selepas kawen. Wanita memang sangat mudah nak gemuk selepas kawen, lebih-lebih lagi selepas melahirkan anak. Andai kata si isteri gemuk dan sukar kembali kepada bentuk asal disebabkan baru melahirkan anak. Sepatutnya x mengapalah kan, sebab yang dilahirkan itu kan zuriat mu juga wahai suami?

Nota kaki: Suka dengar lagu Marry you by Bruno Mars. Hehe.


post saya tentang kisah suami yang comellll :) : baca, baca, baca. Hehe.

25 korang POT PET:

Naddia said...[Reply comment dia please]

alololo...sweetnye laki itu..
bestkn kalo dpt org camtu

Solihin Zubir said...[Reply comment dia please]

dulu sy penah cakap kat ex sy.. sy x kisah dia gemok bila da kawen nnt.. sbb sy benar2 ikhlas dgn dia.. sy sedia terima dia seadanya..
tp sygnya.. x kekal.. T_T

sicomot-comel said...[Reply comment dia please]

WAHHHH...

dah berangan macam2 ^^

tp kan,along SCC maintain slim jek walaupun dah 3 org ank =D

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Naddia: sweetttt sesangattttt....hehe..kalau ada...hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Solihin Zubir: xde jodohla kalau mcm tu..xpe, insyaAllah akan ada yg lebih baik..

:)

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@sicomot-comel: ehem, suami dia slalu ajak pi jogging la tu...hehehehe...

ain fathihah said...[Reply comment dia please]

tak faham entri ni. haha. gelak je la

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@ain fathihah: T.T

NuraFieyra Razali said...[Reply comment dia please]

syuker3...
mcm mak n ayah sy skrg...
still loving wlaupun dh tua2...
nk follow mak n ayah jgak la..
(sy dh gatal nk kawen dh ni)..hik3

slimdiet2 said...[Reply comment dia please]

semoga anda mendapat pasangan yang tak kisah anda gemuk selepas kahwin.hehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@NuraFieyra Razali: waaaa, suka3 jugak! hehe..

ehem, xpe..saya pun gatai nak kawen jugak. muahaha!

hehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@slimdiet2: aminnnn...InsyaAllah. Bukan setakat x kisah kalau gemuk, tapi menerima seadanya, :)

Anonymous said...[Reply comment dia please]

SALAM AINA.Amboi xlambat dah la tu huhuhuhuhu.Pas grade ni kn heheheh

gigiAriEma said...[Reply comment dia please]

hoho.. nanak macam tuh jugak!!! nak sgt2.. ngee..
bila pulak faina nak kawen.. hehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Anonymous: ish2, sapoooo la niii.. haha!

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@gigiAriEma: bila? errr..lammmbattt lagii..hehe..tp brdoa agar dipercepatkan..ahakzz..

Diba Chan said...[Reply comment dia please]

eh, hensem la lelaki sebelah lelaki baju putih tu :) eheee

Diba Chan said...[Reply comment dia please]

hahaha =p

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Diba Chan: ehem, kenalke? adik..hehe..
ish2, jgn puji dia hensem..kembang nnt..hahahaha...

Enchaoz said...[Reply comment dia please]

berangan ke neh.. nape mcm betul2 jer gaya nye.. tehehe

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Enchaoz: hehehe..sometimes imagination is better than knowledge..lect sy cakaplahhh...hehehe

♥yaya budak suka embun♥ said...[Reply comment dia please]
f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@♥yaya budak suka embun♥: Jom pakat2 cari laki camni..Hehe...

Black_roses92 said...[Reply comment dia please]

betul2.. cinta tu biar la ikhlas..kan. indah je rasanya nanti.. anyway, sweet gila cerita tuh.. hehe.. best2!! ;D

f_aRa_aINa989 said...[Reply comment dia please]

@Black_roses92: haaa, betul2..bila ikhlas baru lebih bermakan..=)

sweet ea?? thanx..penat perah idea..hehehe..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Back to Top